Akreditovaný program:
Současná archivní a spisová služba – aktuální platná legislativa
Seminář je určen pro pracovníky veřejné a soukromé sféry, kteří v rámci své pracovní náplně se věnují výkonu spisové služby. Obsahově je seminář zaměřen na objasnění problematiky výkonu předarchivní péče, výkonu spisové služby v listinné a elektronické podobě a péče o archiválie dle požadavků kladených aktuální archivní legislativou. Seminář je programově uspořádán na komentovaný výklad platné legislativy v oblasti výkonu spisové a archivní služby – zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů ve znění pozdějších předpisů a vyhl. č. 259/2012 Sb., o podrobnostech výkonu spisové služby.
Přednášející: PhDr. Renata Pisková , ředitelka Státního okresního archivu Jihlava
Program semináře: akreditovaný lektor
- Legislativní změny zákona 499/2004 Sb. a vyhlášky 259/2012 Sb., změny ve spisové službě v souvislosti s novelami archivní legislativy
- Spisová služba – základní pojmy
- Původci a jejich povinnosti
- Národní standard pro elektronické systémy spisových služeb a jeho poslední novela – VMV 62/2024
- Atestace elektronických systémů spisových služeb a jejich podmínky
- Správa dokumentů a spisů v prostředí elektronických systémů spisové služby s důrazem na chyby, kterých se původci dopouštějí
- Problematika samostatných evidencí
- Metodika výkonu agendy stavebního řízení v informačním systému stavebního řízení
- Autentizační prvky digitálních dokumentů
- Vnitřní předpisy pro oblast spisové služby (Spisové řády a spisové a skartační plány – zásady zpracování, jejich vzory)
- Ochrana osobních údajů při výkonu spisové služby
- Transakční protokol
- Ukládání elektronických a listinných dokumentů ve spisovnách
- Skartační lhůty – přehled právních předpisů stanovujících ukládací dobu dokumentů
- Vyřazování dokumentů z organizací – skartační řízení
- Trvalý skartační souhlas
- Klasické vs. elektronické skartační řízení
- Předávání dokumentů vybraných za archiválie do archivů
- Postupy při vyřazování dokumentů neevidovaných, ze samostatných evidencí či jiných informačních systémů
- Národní archivní portál. 21) Přestupky proti archivnímu zákonu, kontroly a pokuty 22) Diskuze, odpovědi na dotazy
Datum konání: 22. října 2024
Místo konání: EA Business hotel Jihlava, Havlíčkova 5625/28 Jihlava
Hotel se nachází asi 10 minut pěší chůze z autobusového nádraží směrem do centra města, vstup do přednáškového sálu přes recepci hotelu. Prezentace od 8:30hodin Zahájení semináře: v 9.00
Informace o semináři: Seminář zajišťuje Petr Lekeš vzdělávací agentura s.r.o.
Vzdělávací program je akreditovaný u MV ČR pod číslem AK/PV-299/2015, AK/VE-193/2015, 6. hodin. Akreditovaná instituce MV ČR, číslo: AK/I-57/2011 Kontakt: Mobil: 776 574 359, IČO: 292 88 533, nejsme plátci DPH. Účastnický poplatek ve výši 1800,- Kč (v ceně je započítáno: oběd, káva, minerálka, písemný materiál) uhraďte u Komerční banky a.s., Uh. Hradiště na číslo účtu: 43 – 95 85 41 02 67/ 0100 Variabilní symbol 4424, poplatek uhraďte do 21.10. 2024, nebo hotově v den konání u prezentace.
E-mail: info@vzdelavanilekes.cz, http://www.vzdelavanilekes.cz
Vzdělávací agentura, Novoveská 1056, 687 25 Hluk tel.:776 574 359
Doklad za zaplacení semináře a osvědčení o absolvování tohoto vzdělávacího programu obdržíte v den jeho konání, při prezentaci, s údaji uvedenými na této přihlášce.
ÚŘEDNÍK ÚZEMNÍHO SAMOSPRÁVNÍHO CELKU, DLE ZÁKONA č.: 312/2012 ( ÚŘEDNÍK OBECNÍHO, MĚSTSKÉHO ÚŘADU, MĚSTSKÉ ČASTI….) VYPLNÍ KOLONKU DATUM A MÍSTO NAROZENÍ, A DO DOPLNUJÍCÍCH INFORMACÍ UVÉCT ÚŘEDNÍK nebo VEDOUCÍ ÚŘEDNÍK.