Akreditovaný program: Současná archivní a spisová služba – aktuální platná legislativa. Spisová služba a její výkon v roce 2025
Seminář je určen pro pracovníky veřejné a soukromé sféry, kteří v rámci své pracovní náplně se věnují výkonu spisové služby. Obsahově je seminář zaměřen na objasnění problematiky výkonu předarchivní péče, výkonu spisové služby v listinné a elektronické podobě a péče o archiválie dle požadavků kladených aktuální archivní legislativou. Seminář je programově uspořádán na komentovaný výklad platné legislativy v oblasti výkonu spisové a archivní služby – zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů ve znění pozdějších předpisů a vyhl. č. 259/2012 Sb., o podrobnostech výkonu spisové služby.
Přednášející: PhDr. Renata Pisková , ředitelka Státního okresního archivu Jihlava
Program semináře: akreditovaný lektor
- Archivní legislativa a její aktuální změny
- Spisová služba – základní pojmy
- Původci a jejich povinnosti
- Národní standard pro elektronické systémy spisových služeb a jeho poslední novela – VMV 85/2024
- Atestace elektronických systémů spisových služeb a jejich podmínky
- Správa dokumentů a spisů v prostředí elektronických systémů spisové služby s důrazem na chyby, kterých se původci dopouštějí
- Samostatné evidence a informační systémy, které nejsou eSSL
- Vedení spisové služby stavebních úřadů v přechodném období
- Autentizační prvky digitálních dokumentů
- Spisové a skartační řády a plány a organizace spisů
- Typové spisy
- Ukládání elektronických a listinných dokumentů ve spisovnách
- Skartační lhůty – přehled právních předpisů stanovujících ukládací dobu dokumentů
- Vyřazování dokumentů z organizací – skartační řízení, výběr archiválií mimo skartační řízení
- Trvalý skartační souhlas
- Klasické vs. elektronické skartační řízení
- Předávání dokumentů vybraných za archiválie do archivů
- Postupy při vyřazování dokumentů neevidovaných, ze samostatných evidencí či jiných informačních systémů
- Národní archivní portál
- Přestupky proti archivnímu zákonu, kontroly a pokuty
Diskuze – odpovědi na dotazy z praxe účastníků semináře
Datum konání: 1. dubna 2025
Místo konání: EA Business hotel Jihlava, Havlíčkova 5625/28 Jihlava
Hotel se nachází asi 10 minut pěší chůze z autobusového nádraží směrem do centra města, vstup do přednáškového sálu přes recepci hotelu. Prezentace od 8:30hodin Zahájení semináře: v 9.00
Informace o semináři: Seminář zajišťuje Petr Lekeš vzdělávací agentura s.r.o.
Vzdělávací program je akreditovaný u MV ČR pod číslem AK/PV-299/2015, AK/VE-193/2015, 6 hodin. Akreditovaná instituce MV ČR, číslo: AK/I-57/2011 Kontakt: Mobil: 776 574 359, IČO: 292 88 533, nejsme plátci DPH. Účastnický poplatek ve výši 1900,- Kč (v ceně je započítáno: oběd, káva, minerálka, písemný materiál) uhraďte u Komerční banky a.s., Uh. Hradiště na číslo účtu: 43 – 95 85 41 02 67/ 0100 Variabilní symbol 2125, poplatek uhraďte do 31.3. 2025, nebo hotově v den konání u prezentace.
E-mail: info@vzdelavanilekes.cz, http://www.vzdelavanilekes.cz
Vzdělávací agentura, Novoveská 1056, 687 25 Hluk tel.:776 574 359
Doklad za zaplacení semináře a osvědčení o absolvování tohoto vzdělávacího programu obdržíte v den jeho konání, při prezentaci, s údaji uvedenými na této přihlášce.
ÚŘEDNÍK ÚZEMNÍHO SAMOSPRÁVNÍHO CELKU, DLE ZÁKONA č.: 312/2012 ( ÚŘEDNÍK OBECNÍHO, MĚSTSKÉHO ÚŘADU, MĚSTSKÉ ČASTI….) VYPLNÍ KOLONKU DATUM A MÍSTO NAROZENÍ, A DO DOPLNUJÍCÍCH INFORMACÍ UVÉCT ÚŘEDNÍK nebo VEDOUCÍ ÚŘEDNÍK.