Akreditovaný program: SOUČASNÁ ARCHIVNÍ A SPISOVÁ SLUŽBA –
AKTUÁLNÍ PLATNÁ LEGISLATIVA
Seminář je určen veřejnoprávním i soukromoprávním původcům dokumentů jako jsou územní samosprávné celky a jimi založené a zřízené organizační složky nebo právnické osoby, organizační složky státu, státní příspěvkové organizace, státní podniky, školy, zdravotnická zařízení, obchodní společnosti a družstva s výjimkou bytových družstev zapsaní v obch. rejstříku, náboženské a odborové organizace a další.
Lektor: PhDr. Simona Binarová – akreditovaná lektorka, odborný poradce pro oblast spisové služby, skartačního řízení a péče o archiválie, dříve odborný lektor Zemského archivu v Opavě,
Program semináře :
I. Smysl a cíl semináře, seznámení s jeho strukturou
II. Legislativa : novela arch. zákona – poslední pod č. 197/2024 Sb., prováděcí předpisy + další související právní předpisy – seznámení se zněním (zákon o účetnictví, o osobních údajích, zákoník práce, zákon o elektr. úkonech a autorizované konverzi dokumentů, eIDAS, zákon o službách vytvářejících důvěru pro el. transakce, GDPR + dopad na využívání a manipulaci s písemnostmi, ochrana osob. údajů, zákon „DEPO“ – povinná ESSL)
III. Předarchivní péče a archivní dohled – diferenciace, kritéria rozdělení, spolupráce s příslušnými státními archivy, rozdělení původců na skupiny s různými povinnostmi – viz § 3 archivního zákona
IV. Hlavní bloky :
l) Spisová služba – organizace práce s dokumenty v praxi – jednotlivé operace spisové služby v souladu s novelou vyhlášky č. 200/2024 Sb., která mění vyhlášku č. 259/2012 Sb. o podrobnostech výkonu spisové služby ( pro veřejnoprávní původce) – rozbor a dopad na různé typy subjektů, tvorba spisových řádů a plánů, Národní standard– novela z r. 2023, návaznost na datové schránky, typy konverzí dokumentů, zásady GDPR při práci s dokumenty obsahujícími osobní údaje, aktualizace dle zákona DEPO – atestace ESSL (termíny, úkoly VPP v přechodném období, způsob realizace)
2) Skartační řízení a výběr archiválií mimo skartační řízení – postup v souladu s legislativou, možnosti řešení – rozbor a dopad na různé typy subjektů (změny v posledních novelách archivního zákona a vyhlášky), skartace dokumentů evidovaných v ESSL 3) Akreditace soukromých a specializovaných archivů – v souladu s archivním zákonem, povinnosti žadatelů o akreditaci, materiálně-technické a bezpečnostní vybavení prostor archivů a spisoven 4) Systém archivní sítě v současné době – povinnosti a úkoly státních oblastních archivů ve vztahu k veřejnoprávním a soukromoprávním původcům, komerčním spisovnám. 5) Kontroly prováděné státními archivy v oblasti dodržování ustanovení zákona o archivnictví – možnosti přestupků a sankce 6) Další informace související s péčí o písemné dokumenty :
– povinnosti původců dokumentů ve vztahu ke spisovnám a archivům likvidovaných subjektů
– povinnosti komerčních spisoven
7) Přílohy č. 1 a 2 zákona o arch. a spisové službě ve znění novely č. 197/2024 Sb. – rozbor, výklad 8) Diskuse, dotazy…
Datum konání: 24. října 2024
Místo konání: Přednáškový sál – G Domu kultury v Šumperku, Sady 1. máje Šumperk
Projít hlavním nadstřešeným průchodem Domu kultury směrem do parku a přednáškový G sál se nachází na levé straně.
Prezentace od 8.30 hodin Zahájení semináře: v 9.00 hodin
Informace o semináři: Seminář zajišťuje Petr Lekeš vzdělávací agentura s.r.o. Vzdělávací program je akreditovaný u MV ČR pod číslem AK/PV-299/2015 a AK/VE193/2015, 6 hodin. Akreditovaná instituce MV ČR, číslo: AK/I-57/2011 Kontakt: Mobil: 776 574 359, IČO: 292 88 533, nejsme plátci DPH. Účastnický poplatek ve výši 1500,- Kč(v ceně je započítáno: drobné občerstvení, káva, minerálka , písemný materiál ),uhraďte u Komerční banky a.s., Uh. Hradiště na číslo účtu: 43 – 95 85 41 02 67/ 0100 Variabilní symbol 4124, poplatek uhraďte do 23.10. 2024 nebo hotově v den konání
E-mail: info@vzdelavanilekes.cz http://www.vzdelavanilekes.cz
Doklad za zaplacení semináře a osvědčení o účasti obdrží účastníci semináře v den jeho konání, s údaji uvedenými na této přihlášce.
ÚŘEDNÍK ÚZEMNÍHO SAMOSPRÁVNÍHO CELKU, DLE ZÁKONA č.: 312/2012 ( ÚŘEDNÍK OBECNÍHO, MĚSTSKÉHO ÚŘADU, MĚSTSKÉ ČASTI….) VYPLNÍ KOLONKU DATUM A MÍSTO NAROZENÍ, A DO DOPLNUJÍCÍCH INFORMACÍ UVÉCT ÚŘEDNÍK nebo VEDOUCÍ ÚŘEDNÍK.