Spisová služba a archivnictví

Akreditovaný program: Současná archivní a spisová služba – aktuální platná legislativa

Spisová služba a archivnictví – dopady legislativních změn

Seminář je určen pro pracovníky veřejné  a soukromé sféry, kteří v rámci své pracovní náplně se věnují výkonu spisové služby. Obsahově je seminář zaměřen na objasnění problematiky výkonu předarchivní péče, výkonu spisové služby v listinné a elektronické podobě a péče o archiválie dle požadavků kladených aktuální archivní legislativou. Seminář je programově uspořádán na komentovaný výklad platné legislativy v oblasti výkonu spisové a archivní služby

Přednášející:  PhDr. Renata Pisková , ředitelka Státního okresního archivu Jihlava

Program semináře:                                                             akreditovaný lektor

  1. Archivní legislativa – výklad aktuálních změn 
  2. Spisová služba – základní pojmy
  3. Původci a jejich povinnosti
  4. Národní standard pro elektronické systémy spisových služeb – účinné znění
  5. Atestace elektronických systémů spis. služeb (dále eSSL) a povinnosti vybraných veřejnoprávních původců
  6. Správa dokumentů a spisů v prostředí elektronických systémů spisové služby s důrazem na chyby, kterých se původci dopouštějí
  7. Samostatné evidence a informační systémy, které nejsou eSSL
  8. Důsledky uplatněni zákona č. 300/2008 Sb. o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů na výkon spisové služby.
  9. Prováděcí předpisy k zákonu č. 300/2008 Sb. a jejich dopad na vedení spisové služby
  10. Zásady pro zpracování spisových řádů a skartačních plánů, jejich vzory
  11.  Typové spisy
  12.  Ukládání elektronických a listinných dokumentů ve spisovnách
  13.  Skartační lhůty – přehled právních předpisů stanovujících ukládací dobu dokumentů
  14.  Vyřazování dokumentů z organizací – skartační řízení, výběr archiválií mimo skartační řízení 
  15.  Trvalý skartační souhlas
  16.  Klasické vs. elektronické skartační řízení
  17.  Postupy při vyřazování dokumentů neevidovaných, ze samostatných evidencí či   jiných informačních systémů
  18. Národní archivní portál
  19.  Přestupky proti archivnímu zákonu, kontroly a pokuty
  20.  Diskuze – odpovědi na dotazy z praxe účastníků semináře

Datum konání:      30. října 2025

Místo konání:       Přednáškový sál v GRANDHOTELU  v Brně,                             

       ( naproti Vlakového nádraží)  Benešova 18, Brno, Prezentace od 8:30 hodin  Zahájení semináře:  v 9.00 hodin  Informace o semináři:  Seminář zajišťuje Petr Lekeš vzdělávací agentura s.r.o.

Vzdělávací program je akreditovaný u MV ČR, 6. hodin. Akreditovaná instituce MV ČR, číslo: AK/I-57/2011  Kontakt: Mobil: 776 574 359,  IČO: 292 88 533,  nejsme plátci DPH.  Účastnický poplatek  ve výši 1900,- Kč  (v ceně je započítáno: oběd, káva, minerálka, písemný materiál) uhraďte u Komerční banky a.s., Uh. Hradiště na číslo účtu:   43 – 95 85 41 02 67/ 0100 Variabilní symbol 4325,  poplatek uhraďte do 29.10. 2025, nebo hotově v den konání u prezentace.

E-mail: info@vzdelavanilekes.cz, http://www.vzdelavanilekes.cz 

Vzdělávací agentura, Novoveská 1056, 687 25 Hluk  tel.:776 574 359

. Doklad za zaplacení semináře a osvědčení o absolvování tohoto vzdělávacího programu obdržíte v den jeho konání, při prezentaci, s údaji uvedenými na této přihlášce. 

Úředník územního samosprávního celku, dle zákona č. 312/2012 ( úředník obecního, městského úřadu, městské části…)    UVEDE DO POZNÁMEK: Jsem úředník / vedoucí úředník.  Datum narození, Místo narození:

ZÁVAZNÁ PŘIHLÁŠKA

První účastník:

Titul Jméno Příjmení Titul
Datum narození Místo narození

Druhý účastník:

Titul Jméno Příjmení Titul
Datum narození Místo narození

Třetí účastník:

Titul Jméno Příjmení Titul
Datum narození Místo narození

Chcete-li přihlásit více účastníků, napište prosím tento požadavek do poznámky níže – budeme Vás kontaktovat.

Kontaktní / fakturační údaje:

Firma
Ulice
Město PSČ
IČO DIČ
Telefon E-mail

Na tento kontakt Vám bude zasláno potvrzení o přijetí přihlášky.





Odesláním poskytujete naší agentuře souhlas se zpracováním osobních údajů v nezbytném rozsahu, který je nutný pro vyřízení Vaší objednávky.