Akreditovaný program: Současná archivní a spisová služba – aktuální platná legislativa
Spisová služba v praxi veřejnoprávních původců od A do Z
Určeno pro městské a obecní úřady, školy a školská zařízení, organizační složky územních samosprávných celků, právnické osoby zřízené nebo založené územními samosprávnými celky, právnické osoby zřízené zákonem, zdravotní pojišťovny, bezpečnostní sbory, ozbrojené síly, státní podniky a státní příspěvkové organizace.
Lektor: Mgr. Galina Rucká – ředitelka Státního okresního archivu Hodonín, členka skupiny předarchivní péče při MZA v Brně, absolventka odborné historie na filozofické fakultě Ostravské univerzity, akreditovaná lektorka
Cílem semináře je srozumitelné seznámení s povinnostmi a představení aktuálních i připravovaných změn vedení spisové služby v souladu s platnou legislativou v oblasti spisové služby a archivnictví zastoupenou zákonem č. 499/2004 Sb. o archivnictví a spisové službě, v platném znění, v souvislosti s pracovní pozicí a povinnostmi z toho vyplývajícími.
Program semináře:
- Seznámení s aktuální legislativou i souvisejícími předpisy – postupný přechod k elektronickým systémům spisových služeb – přechodná ustanovení.
- Analýza hlavních problémů ve vedení spisové služby – příprava na přechod k elektronickým systémům spisových služeb, otázky akreditace.
- Revize a úprava spisových řádů a spisových a skartačních plánů v souladu s úpravami spisové služby.
- Formy dokumentů – analogová a digitální – rozlišení a specifické znaky obou podob.
- Operace související s příjmem, evidencí, rozdělováním, oběhem, vyřizováním, vyhotovování, podepisováním, odesíláním, ukládáním a vyřazováním dokumentů přijatých i vlastních – aktuální změny.
- Konverze dokumentů.
- Spis jako základní jednotka elektronický systémů spisových služeb – tvorba spisů, typový spis, typový spis eSSL.
- Přijímací řízen u středních škol.
- Dokumenty přijaté v souladu se Zákonem o ochraně oznamovatelů.
- Skartační řízení – podrobnosti přípravy a průběhu skartačního řízení, předávání archiválií do péče archivů – specifika skartačního řízení u dokumentů evidovaných v elektronickém systému spisové služby – elektronické skartační řízení.
Datum konání: 4. dubna 2025
Místo konání: Přednáškový sál Hotel Panon Hodonín, Koupelní 4
Prezentace od 8.30 hodin Zahájení semináře: v 9.00 hodin
Informace o semináři: Seminář zajišťuje Petr Lekeš vzdělávací agentura s.r.o. Vzdělávací program je akreditovaný u MV ČR pod číslem AK/PV-299/2015, AK/VE-193/2015. Akreditovaná instituce MV ČR, číslo: AK/I-57/2011 Kontakt: Mobil: 776 574 359, IČO: 292 88 533, nejsme plátci DPH.
Účastnický poplatek ve výši 1700,- Kč (v ceně je započítáno: oběd, káva, minerálka, písemný materiál) uhraďte u Komerční banky a.s., Uh. Hradiště na číslo účtu: 43 – 95 85 41 02 67/ 0100 Variabilní symbol 2625, poplatek uhraďte do 4.4. 2025, nebo hotově v den konání u prezentace.
E-mail: info@vzdelavanilekes.cz http://www.vzdelavanilekes.cz
Doklad za zaplacení semináře a osvědčení o účasti obdrží účastníci semináře v den jeho konání, s údaji uvedenými na této přihlášce. Proto uveďte své obchodní jméno v souladu s obchodním rejstříkem.
ÚŘEDNÍK ÚZEMNÍHO SAMOSPRÁVNÍHO CELKU, DLE ZÁKONA č.: 312/2012 ( ÚŘEDNÍK OBECNÍHO, MĚSTSKÉHO ÚŘADU, MĚSTSKÉ ČASTI….) VYPLNÍ KOLONKU DATUM A MÍSTO NAROZENÍ, A DO DOPLNUJÍCÍCH INFORMACÍ UVÉCT ÚŘEDNÍK nebo VEDOUCÍ ÚŘEDNÍK.